Wysłany: Sob Maj 03, 2014 20:20 Temat postu: wady budynku oraz nieprawidłowosci w pracy administracji
Proponuje aby w tym wątku każdy wpisywał zauważone wady budynku oraz zauważone nieprawidłowości w pracy administracji. Dzięki temu wszyscy będziemy mieli lepszy obraz funkcjonowania naszej wspólnoty, będziemy mogli w przyszłości wspólnie egzekwować od dewelopera naprawy wad oraz podwyższenia standardu pracy administracji. Mam obawy czy administracja we właściwy prawnie sposób egzekwuje usuwania usterek od dewelopera bowiem nie widzę postępów.
wady budynku jakie zauważyłem:
1. przeciekające balkony, odpadające płytki
2. wysolenia na fugach między płytkami ceramicznymi na elewacji
3. nie w pełni zaimpregnowany prawy murek betonowy przy zjeździe do garażu
4. spękania na murku betonowym po lewej stronie przy zjeździe do garażu
5. liczne spękania na posadzce w garażu
6. pęknięta, w skutek naprężenia, szyba na klatce schodowej nr I, na ostatnim piętrze
Nie byłem jeszcze na dachu oraz w pomieszczeniach technicznych.
niedociągnięcia w pracy administracji:
1. brak odpowiedzi na liczne maile.
2. brak informowania droga mailową właścicieli lokali o wydarzeniach dot. wspólnoty.
3. brak odbojników w drzwiach na klatkę schodową
4. brak poręczy na II klatce w budynku nr 19, między parterem a -1
5. dziury w sufitach i ścianach na poziomie -1
6. miejscami otwarte szafy z licznikami i bezpiecznikami na poziomie -1
7. zapuszczone i śmierdzące pomieszczenie śmietnika
8. brak oświetlenia na czujnik ruchu w śmietniku
9. brak oświetlenia na przycisk czasowy w pomieszczeniu z komórkami lokatorskimi - światło potrafi się palić parę dni non stop gdy ktoś zapomni zgasić
10. odklejone tabliczki przy przejściach p.poż w garażu
11. brudne drzwi między garażem a windą
12. za rzadko sprzątane i myte windy - szczególnie ściany
13. vis a vis miejsca postojowego nr 64 w garażu brak zabezpieczenia przejścia p.poż
14. liczne dziury w syficie garażu vis a vis miejsca postojowego nr 38
15. brudne szachty z licznikami na piętrach - nigdy nie odkurzane
16. niemyte okna na klatkach schodowych
17. winda w kl I chybocze i uderza przy wjeździe na ostatnie piętro
18. wiszący, luźny kabel nad wjazdem do garażu
19. dziura w suficie nad wjazdem do garażu
20. uszkodzona, niedziałająca latarnia od dawna nad wjazdem do garażu
21. zaniedbany teren zielony - brak nawożenia, areacji, brak odpowiedniej częstotliwości podlewania
22. elementy dewastowane nie są naprawiane np. ogrodzenie po lewej stronie zjazdu do garażu, dewastowana zieleń, dewastowane ściany na parterze między windą a wejściem do klatki oraz na poziomie -1 między windą a garażem.
23. brak odpowiedniego nadzoru nad sprzątaniem, utrzymaniem zieleni, ochroną, konserwacją obiektu.
24. brak protokołu z ostatniego zebrania wspólnoty
25. nie są zbierane podpisy pod uchwałami z zebrania wspólnoty
26. niejasne rozliczenie finansowe za rok 2013, administracja nie jest w stanie wyjaśnić niektórych pozycji w sprawozdaniu finansowym
27. zawyżone koszty utrzymania nieruchomości. Opłaty miesięczne, tzw. zaliczki na utrzymanie części wspólnych są za wysokie.
28. brak uzasadnienia ze strony administracji dla wysokości obecnego funduszu remontowego.
29. brak szukania obniżenia kosztów np. można wprowadzić oświetlenie ledowe, można wynegocjować korzystniejszą umowę na prąd zarówno dla części wspólnych jak i dla lokali. W ten sposób można obniżyć koszty do 15%-20% w skali roku.
30. planuje w niedalekiej przyszłości poprosić administrację o udostepnienie wglądu w dokumenty dotyczące budynku tzn. dokumentacja techniczna, czy wszystkie przeglądy są kompletne itp...
31. jest również możliwość aby zlecić zewnętrznej firmie audyt księgowy wspólnoty aby się upewnić czy finanse sa prowadzone prawidłowo. Są firmy na rynku które się tym zajmują.
Zachęcam do wpisywania swoich spostrzeżeń. Wszystkie uwagi będą przekazywane administracji.
Wiek: 36 Dołączył: Sob Maj 03, 2014 20:57 Posty: 3 Skąd: Sopot
Wysłany: Sob Maj 03, 2014 21:28 Temat postu: Re: wady budynku oraz nieprawidłowosci w pracy administracji
Podpisuję się pod powyższym postem obiema rękoma. Uchybienia techniczne, estetyczne w budynku, a także problemy komunikacyjne z aktualną administracją są dla mnie nie tylko irytujące, ale obawiam się, że w przyszłości przyczynią się do drastycznego obniżenia standardu naszego osiedla.
Wysłany: Czw Maj 08, 2014 20:37 Temat postu: Re: wady budynku oraz nieprawidłowosci w pracy administracji
Pan Rafał widzę dokladnie w punkt. Ja mam pytanie, czy zawiadomienia o najblizszym nadzwyczajnym walnym zostały wyslane poczta na adresy korespondecyjne, czy byla tam tylko informacja o przegladach mieszkan ?
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.